04.11.12
HYUNDAI, SIRADIŞI i-oniq KONSEPTİ İLE GELECEĞE MEYDAN OKUYOR

Kompakt ve SUV modelleri kadar ilgi çekici konseptleriyle de gelecekten ipuçları sunan Hyundai, son olarak i-oniq ile İstanbul Auto Show 2012’de büyük sükse yaptı. İlk kez Cenevre Otomobil Fuarı’nda otomobil tutkunlarının beğenisine sunulan ve büyük ilgi gördüğü için Paris Otomobil Fuarı’nda tekrar sergilenen i-oniq, bu kez de İstanbul’da Türk tüketicisinin karşısına çıktı.

 

“New Thinking, New Possibilities” felsefesinin en gösterişli üyesi olan ve konsept modeller yelpazesine elektrikli spor hatchback olarak damgasını vuran otomobil, akıcı tasarım felsefesine de bambaşka bir boyut kazandırıyor. Hyundai’nin tasarım dilinin son harikası olan i-oniq konsepti, aynı zamanda markanın mevcut olan teknolojisi hakkında bir vitrin görevi görüyor.

 

Uzunluğu 4.4 metre olan i-oniq hatchback platformu üzerine geliştirildi. Menzil uzatıcı benzinli bir motorla donatılan araç aslında elektrikli bir spor otomobil. Hyundai’nin iddialı tasarımcıları ve mühendislerinin en son düşüncesi olan bu konsept, füturüstik açıdan markaya bambaşka bir atmosfer sunmuş oluyor.

 

Dış Tasarım: İlham ve Evrim

 

i-oniq konsept otomobilin tasarımı diğer güncel Hyundai modellerinde olduğu gibi Almanya’da markanın tasarım merkezinde geliştirildi. Hyundai’nin geleneksel hale gelen akıcı tasarım felsefesinin bir başka örneği olan i-oniq, estetik ve fonksiyonel bir dizayna sahip. Yumuşak özellikli hatları kaslı bir yapıyla birleştirerek daha belirgin ve daha atletik bir görünüm elde edilirken aynı zamanda güncel hayata uygunluğu da sağlanmış oldu.

 

Hyundai Motor Avrupa Baş Tasarımcısı Thomas Bürkle, “İki kemerli ve kıvrımlı tasarımı güçlü ve hareketli bir kontrast oluştururken, arka dizaynıyla da farklı bir duruş sergiliyor. Keskin karakterli çizgileri ve yumuşak ama kaslı görüntüsüyle kendine özgü özellikleri var. Ön çamurlukların profil hatları maksimum görsellik sunarken, coupe görünümü önden arkaya doğru uzanan çizgisiyle pekiştiriyor” şeklinde yorum yaptı.

 

“Penthouse Tavan” ve LED farlarıyla tasarımını daha ileriye taşıyarak üstün bir teknoloji şovu yapan i-oniq, arkadaki yolcular için büyük bir baş mesafesi de sunuyor. Genel dinamik görüntüsüyle beraber günlük kullanıma da adapte edilen konsept otomobil bu haliyle benzersiz bir tasarımı olduğunu vurgulamış oluyor. Aracın yenilikçi ve hafif kapıları yana doğru açılarak yukarı doğru kalkmaya başlıyor. Kapı ve koltuk arasındaki kinematik hesap çok iyi yapılarak araca binip inmek için basit bir manevra yapmak yeterli oluyor.

 

Hyundai i-oniq’in farları da en az kendisi gibi teknoloji şovu yapıyor. Parlak bir görünüme sahip olan ileri teknoloji farlar, alüminyum çerçeveyle desteklenirken gündüz çalışan LED farlar ise benzersiz bir aydınlatma sağlıyor.

 

Fütüristik iç mekan ve tam iletişim

 

Atletik hatchback konsept için kabin dizaynı tamamen sürücü odaklı olarak tasarlandı. Merkez konsol geometrisi sürücünün etrafında yoğunlaşırken kullanıcı arayüzü bileşenleri de mükemmel bir şekilde hazırlandı. Gelecekteki tüketici elektroniği teknolojisi baz alınarak hazırlanan konseptin iç mekanında sıradışı bir direksiyon simidi, çok katmanlı projeksiyon ekranı, büyük navigasyon, eğlence ve diğer bilgi aktarımı için düşünülen görüntüleme ekipmanları bulunuyor.

 

Arka kabinse yolcu konforunu maksimum seviyelerde tutabilmek için rahat “lounge” alanı olarak dizayn edildi. Konfor odaklı olduğu kadar spor amaçlı kullanım da göz önünde tutuldu ve bir anlamda mükemmel bir kontrast elde edildi. İç mekanda kullanılan ekipmanlar tamamen lüks ve iddialı malzemeler kullanılarak üretildi. Otomobilin dış kısmında yer alan akıcı tasarım felsefesi iç mekanda da devam ettirilirken akışkan evrimin en iyi şekilde sergilenmesi amaçlandı.

 

Uzun menzilli elektrikli konsept

 

Hyundai i-oniq, ilginç tasarımı kadar iddialı motoruyla da dikkat çekiyor. Maksimum gücünü hem elektrikli hem de benzinli motorla birlikte sunan i-oniq, markanın yenilikçi yapısına oldukça sıkı bir örnek. 1.0 litre 3 silindirli 61 PS gücündeki benzinli bir motora sahip olan i-oniq, aynı zamanda 109 PS güç üreten lityum-iyon elektrikli motoru kullanıyor. Hem elektrikli, hem de benzinli motorun birleşimiyle uzun bir menzile sahip olurken ayrıca 55 kW’lik jeneratörle desteklenen tek oranlı bir şanzımanla hareket ediyor.

 

Elektrik motoruyla sadece 120 km yol katedebilen i-oniq daha fazla menzil için benzinli motordan yardım alıyor. Her iki motorun birleşimiyle birlikte toplam 700 km menzile ulaşan aracın benzinli motorunun emisyon değeri de son derece düşük. İlginç olduğu kadar çevreci de olan i-oniq 45g/km CO2 egzoz salımı gerçekleştiriyor. Maksimum olarak 145 km/s maksimum hız yapabilen çevreci konsept, Hyundai’nin sonraki nesillerinde benzer otomobiller üretebileceğinin en büyük kanıtı olarak öne çıkmış oluyor.

 

TEKNİK ÖZELLİKLER

 

Motor:              1.0-litre, 3-silindirli benzinli motor (61 PS) ve lityum-iyon elektrik motoru (109 PS)

Dingil mesafesi: 2650 mm

Uzunluk:           4432 mm

Genişlik:           1916 mm

Yükseklik:         1400 mm

CO2 değeri:       45 g/km

 


showroom
|
kampanyalar
|
fiyat listesi
|
bayi & servisler
|
satış sonrası hizmetler
|
kurumsal
fabrika turu başvuru formu
|
ikinci el Hyundai
|
site haritası

Her hakkı saklıdır © 2018
Kullanım Koşulları